Tipy na plánování // aplikace, to-do listy

4/19/2021

Ahoj! :) Řekni mi upřímně, jak se ti letos daří plánování? Já s ním mám už dlouho hrozný problém a zjišťuji, jestli jsem sama nebo ne. Tím, že sani nemám tolik co zaznamenávat, tak to tolik neprožívám. Rok 2021 je po dlouhé době rok, kdy jsem si nakoupila ani papírový diář - a to je fakt co říct, protože jsem se bez něj nikdy neobešla. Co mi teď pomáhá s plánováním? 

pinterest 

1. Rozvrhy, to-do listy

Priorita je, mít všechno na jednom místě. Jasně, stručně a přehledně. Ráno vstanu a vidím, co musím za daný den stihnout. Vytvořila jsem si svůj plánovač v Procreate, který si pravidelně tisknu a vyplňuji. Můžeš si ho také uložit. :)   
Zapisuju si to nejdůležitější, co by bylo nejlepší vyřešit nebo zařídit ihned. Dál už poznamenávám aktivity, které tolik nehoří nebo je klidně mohu odložit na následující den. Další kolonka patří e-mailům, telefonátům, SMS zprávám a podobně. Abych si hlídala pitný režim, tak mu také náleží část plánovače. Jako poslední využívám poznámky. Občas mě totiž napadne něco důležitého nebo si jen zaznamenám, co nám třeba doma došlo a je potřeba dokoupit. 

Takových plánovačů je plný Pinterest. Dokonce jsem v Kiku našla krásné lepíky, které mohou pří plánování pomoci. Celkově je Kik poslední dobou hodně zaměřený na vyrábění a papírnictví, což je super! 



2. Aplikace 

Tím, že nemám papírový diář, tak jsem musela hledat jiný způsob, jak nezapomenout nebo nezazdít důležitá data. Zabrousila jsem na AppStore a objevila pár zajímavých aplikací, které by tě mohly oslovit.

Zinnia 

Jedná se o zajímavou aplikaci, sloužící k vytvoření rozvrhů nebo to-do listů. Může posloužit také jako mobilní nebo počítačový deníček. Bohužel bez zakoupení prémiového používání poskytuje jen málo rámečků, tabulek, písmen, rozdělovačů a dalších kreativních pomůcek. I tak se mi podařilo vytvořit denní rozvrh, který by postačil. 

MinimaList

Super jednoduchý to-do list, který se hodí na každý den. A to především, když zrovna moc nestíháš a potřebuješ rychle zaznamenat své úkoly. Jako když utrhneš kousek papíru, na který potřebuješ honem zaznamenat nutnosti. V praxi to vypadá následovně. 



Notion 

Je teď docela oblíbená u zahraničních blogerek a youtuberek. Za mě docela zbytečně složitá, ale zase velmi podrobná. Můžeš se právě podívat na YouTube, kde najdeš spousty tutoriálů a návodů, jak efektivně s Notion pracovat. Přikládám odkaz na jeden z návodů. 




Samolepky 

Ke zkrášlení vždy používám různé samolepky. Často je nakupuji na Aliexpress, pár jich mám z Fleppi.cz. Od doby, co mám iPad, tak se snažím vytvořit i své vlastní. První arch, který ti konečně můžu ukázat, je orientován na kávu. Postupem času bych chtěla vytvořit další, různě tematické samolepky. Co na ně říkáš? :) 


Za každý komentář mockrát děkuji! <3

You Might Also Like

18 komentářů

  1. Krásné tipy. Mě osobně nejvíc zaujala aplikace Notion - vůbec jsem o ní neslyšela a určitě na ní mrknu. Stále hledám nějakou přívětivou aplikaci, kde bych mohla plánovat a vypadalo by to pěkně. V podstatě teď používám jen klasické poznámky, připomínky a kalendář :D
    V papírové podobě pak používám diář Doller a vlastní bullet journal :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mrkni, je dost zajímavá. :) Joo, to je super, Doller jsem taky měla! <3

      Vymazat
  2. Je to moc krásný článek ani jsem o aplikacích nevěděla, ale abych pravdu řekla já na toto nikdy nebyla. Vždy jsem si třeba hodně přála nějaký krásný diář a jak si do něj budu vše psát, ale vlastně jsem ho nikdy tak nevyužila, jako moje kamarádky. Napíšu si to do mobilu a je to. :D :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Každému vyhovuje něco jiného. Vždy obdivuji slečny, které si s tím dokáží opravdu vyhrát. Na to nemám nervy ani já :D

      Vymazat
  3. Tak toto je skvelý príspevok! Ja osobne mám také fázy kedy plánujem všetko do body a potom sú dni, kedy robím veci ako sa mi zachce. Ja som si v septembri kúpila normálny diár a ľutujem to, lebo teraz mi len leží v šuplíku :D Za nejakú dobu som zistila, že pre mňa najlepšie funguje vytvoriť si jeden veľký to do list čo potrebujem za týždeň stihnúť a potom si z toho v daný deň vyberám, pretože keď mám chuť tvoriť tak nechcem upratovať. Chápeš. Ale ďakujem za super tipy na aplikácie, notion milujem ♥

    xx Alexandra z 𝕄𝕊 𝔸𝕃𝕎𝔸𝕐𝕊 𝕃𝔸𝕋𝔼 / INSTAGRAM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jejda :D Tak tahle koupě se moc nepovedla :D Joo, to taky občas dělám a je to parádní. <3

      Vymazat
  4. Tak to je super! Sama se přiznám, že diář jsem poprvé začala pořádně používat až letos, i když jsem za něj dala nemalé peníze, dlouho mi ležel v šuplíku. Našla jsem si do něj ale na etsy krásné náplně a od té doby mě moc baví 😍 stále ale hledám svůj styl a plánuji a zaznamenávám mixováním telefonu, počítače i diáře. Tuhle jsem ale právě přemýšlela, jak si věci zapisovat v macbooku jinak než jen do připomínek, na tohle mrknu, děkuju 🙏🏻

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Etsy je super! Ráda chodím koukat a inspirovat se.. Nejraději bych koupila všechno :D:D Určitě každému sedí jiný druh plánování. Myslím, že se to často i mění. Někdy taky raději píšu ručně, podruhé na počítači.. Záleží <3

      Vymazat
  5. Tvůj plánovač je hezký a stručný 😊, je tam vše, co je potřeba a to se mi líbí :-). Já si zase naopak po dlouhé době diář pořídila, abych si tam vše mohla zaznamenávat.. ale zatím je skoro prázdný.. 😒, jak nic a nikam nemůžeme, no snad se to zlepší. Nejraději mám to do listy - vždy si jeden, nějaký obyčejný vytisknu a tam si to vše napíšu a pak už jen odškrtávám 🤗.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tomu naprosto rozumím! Věřím, že už to bude jenom lepší.. :X Super <3

      Vymazat
  6. Super tipy! Já jsem staromódní. Používám normálně papír, kam píšu, co chci jaký den udělat. Hodně mi to pomůže. Přinutí mě to tu věc udělat, když to mám napsané :)
    Leník

    OdpovědětVymazat
  7. Plánovače jsou super a hezky si to vedeš, jen já v tomhle nejsem vůbec dobrá.

    Somethingbykate

    OdpovědětVymazat
  8. Skvelý článok! Ja takéto papierenské veci priam zbožňujem! :)

    FRENCHSTYLE | Sleduj ma na Instagrame! ♥

    OdpovědětVymazat
  9. Krásny článok. Ja mám zošity kde si píšem čo mi treba urobiť a čo môžem odložiť na zajtra ale nikdy sa mi to nepodarí splniť :D hlavne od kedy mám malú tak je to masaker

    DISCOVERINGGLAM

    OdpovědětVymazat
  10. Skvělé tipy! Na plánování nedám dopustit, hlavně na můj diář bez kterého jsem jako bez ruky. :D :)

    OdpovědětVymazat
  11. Já jsem odjakživa úplný blázen do plánování, organizování, diářů a všemožných to-do listů. Když ale loni přišel covid, tak jsem po svém diáři a plánovači dobrého půlroku nesáhla, protože se mi do něj nechtělo zapisovat každý den "online výuka, doma, online výuka, online test, doma, doma" a úplně mě to celé demotivovalo. Naštěstí jsem se teď k tomu vrátila a opětovně tomu propadla. :)

    Notion je naprosto skvělý hlavně i tím propojením, vyhovuje mi, že jej mohu otevřit jak na notebooku, tak na mobilu. O aplikaci Zinnia jsem ještě nikdy neslyšela, tak se na ni mrknu. I když je fakt, že upřednostňuji naprostou jednoduchost, takže třeba na to-do list mi nejvíc vyhovují obyčejné poznámky v mobilu. :)

    OdpovědětVymazat
  12. Plánování a celkově organizace času mi šetří nejen čas, nervy, ale taky peníze. :) Díky tomu, že si efektivně organizuji čas při podnikání, tak jsem si ušetřil na nový vůz Škoda, takže jak můžete vidět, ono se to skutečně vyplatí. Na drobnější management mám aplikaci To Doist a pak klasicky papírky u počítače. Na větší projektový management mám pak Trello. :)

    OdpovědětVymazat
  13. V tomhle ohledu si myslím, že prostě nic nemá na moderní technologie. V tomhle ohledu je mi fakt velkým parťákem chytrý telefon a tablet, kde si dneska organizuji prakticky celý den od 7:00, kdy vstávám, až po 23:00, kdy jdu spát. Včetně důrazu na volný čas a čas strávený s rodinou.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentář