Nejlepší místa Kroměříže // Kam v Kroměříži

6/06/2018

Krásný den, možná už víš, že momentálně studuji v Kroměříži a protože si mě město naprosto získalo, chtěla jsem ti ukázat místa, které stojí za návštěvu, kdybys náhodou měla cestu. Představím ti místa, kde se můžeš dobře najíst, kam můžeš na procházku nebo na skvělou kávu.


Začnu tím, kam si zajít na skvělou snídani. Nejčastěji se spolužačkami chodíme do Matiné. Je to krásná kavárna, ve které mají snídaně od 7 do 11 hodin a na výběr je spoustu možností. Snídaně mohou být jak slané, tak sladké, například vaječná omeleta se zeleninou a pečivem nebo croissant s nutellou. Myslím, že si každý vybere to své.


Na oběd jsme nejraději chodili do Vodního melounu, kde skvěle vaří. Každý den je na výběr asi 5 jídel z obědového menu. Pokud ale máš chuť na pizzu, tak jasná volba byla Italská pizzerie dal Conte. Dělají nejlepší pizzu v celé Kroměříži. Taky jsme občas chodili do Radničního sklípku, kde jsem byla nedávno a měla jsem výborný salát s kuřecím masem. Mají tam taky polední menu, ze kterého si vybere každý.


Když se chceš projít po Kroměříži, tak určitě můžu doporučit jít přes Podzámeckou zahradu na Velké náměstí. Podzámecká zahrada je krásný kus přírody uprostřed města. Vstup je zdarma a můžeš se procházet, sednout si na deku nebo si ve stánku koupit něco dobrého na zub. Nelekni se, když sem tam potkáš pávy, zajíce a jiné zvířata.





Hlavní dominanty města Kroměříž jsou určitě Arcibiskupský zámek a květná zahrada. Je možnost vyjít schody na zámeckou věž a kochat se nádherným výhledem na celou Kroměříž. Já jsem naprostý milovník všech výhledů, rozhleden a věží, proto jsem si to nemohla nechat ujít. Pokud máš ráda prohlídky zámků, také ji zde nabízejí.







Květná zahrada (i s podzámeckou zahradou a zámkem) je od roku 1998 zapsána mezi památky UNESCO a není se čemu divit, protože je nádherná. Je zde spoustu zákoutí, které stojí za zhlédnutí, včetně labyrintu. Objevili jsme také lavičku s nejkrásnějšími růžemi, které jsem kdy viděla. Podívej se sama. 







Po procházce je třeba posilnit se kávou a tu nejlepší kávu s sebou si můžeš koupit v Kavárně pražírně. Je hned u naši školy, takže jsme pravidelní zákazníci. Objevila jsem fotku ze zimy, kdy speciálně nabízeli speciální perníkové latte. Všechny holky z mé partičky máme věrnostní kartičky. Sbíráme razítka a každá desátá káva je zdarma.


Na posezení doporučuji dvě nové kavárny a to Eiscafe Delikana a nebo Caffe Classic. Občas si rády zaběhnem do Velocafé. Všechny tři kavárny jsou poblíž Velkého náměstí. 
V Eiscafe mám ráda výběr dortíků, drinků a zákusků. Nikdy se nemůžu rozhodnout, co si dám, protože všechno vypadá skvěle. 



Mám ještě několik fotek, které jsem fotila v průběhu roku.




Takový máme výhled ze školy. 


To je pro dnešní článek vše, doufám, že si Kroměříž zamiluješ stejně tak, jako já. <3

You Might Also Like

0 komentářů

Děkuji za komentář