Můj diář // Doller

2/09/2018

Krásné páteční odpoledne! Dnešní článek je na téma organizace času. Ukážu ti, jak si zapisuji do diáře, možná ti prozradím i nějaké tipy a představím ti diář od Doller. Můžeme jít na to.


Momentálně používám tři diáře. Všechny diáře jsem dostala, ať už na svátek nebo na Vánoce. Jsem za to moc ráda, alespoň mám vše rozdělené a nemusím mít věci do školy ve svém osobním diáři a naopak.
Do prvního diáře zapisuji věci do školy - prezentace, zápočty, zkoušky a jiné povinnosti. Na tento diář ráda používám barevné fixy. Na každý předmět mám jinou barvu, abych se v něm co nejlépe a nejrychleji zorientovala. Diář do školy používám od Albi.
Druhý diář jsem dostala od kamarádky k Vánocům, až z Anglie. Tento diář používám k blogu. Kdy mám vydat článek, nafotit fotky, odpovědět na důležitý mail a podobně. Do ročního přehledu zapisuji srdíčka k datu, kdy jsem publikovala článek. Do týdenního přehledu si už konkrétně zapisuji úkoly. Používám k tomu ty nejkrásnější samolepky, co jsem kdy viděla. Dostala jsem je od spolužačky a jsou od Fleppi. Teď mě napadlo, že všechny věci, které jsem ti doposud ukázala, jsem dostala (:D). Ale je to tím, že mě lidé v okolí znají a ví, že mám ráda zapisování nejrůznějších věcí, diáře a jiné papírenské potřeby. Jiné samolepky si objednávám z Aliexpressu, kde mají krásný výběr.





Přesouváme se k mému osobnímu diáři a ten je od Dolleru. Doller je velmi známý diář a spousta lidí mezi ním rozmýšlí. Je nedatovaný, takže s nim můžeš začít kdykoliv. Kdyby se ti líbil, tak se podívej na stránky www.doller.cz. Líbí se mi, že na začátku je stránka pro tvé sny a cíle pro následující rok. Všechno si můžeš sepsat a na konci roku zhodnotit, jak se ti cíle povedly a kolik snů se ti vyplnilo. Je to tak i na začátku každého měsíce. Na začátku měsíce se skrývá motivační citát. Já ti ukážu měsíc únor, protože se mi líbí ze všech nejvíce. První stránku si vždy pomaluji a číslo měsíce přelepím washi páskou. Jistě si všimneš, že mi to ve výtvarce nikdy moc nešlo, tak se vyhýbám nějakým extra složitým malůvkám. Taky už se vyhýbám extra barevným kombinacím, ale volím zlatou gelovku a jednoduchost.




Další strana obsahuje takový měsíční přehled, kam já si osobně zapisuji "highlighty" daného dne. Zatím to mám vyplněno z části, protože ještě nevím, co mě v únoru čeká. Zapisuji tam narozeniny,
schůzky, události nebo jinak významné dny. Vlevo je kolonka na měsíční cíle.


Diář je týdenní. Já ti ukážu týden, co proběhl teď, ale musím přiznat, že jsem nezapsala vše, protože jsem nechtěla ukazovat úplně osobní záležitosti.
Vlevo nahoře si zakresluji srdíčkem měsíc a pod měsíci jsou opět týdenní cíle. Chodím každý den do školy a každý den začínám i končím jinak. Je proto pro mě nutností, abych věděla, co si na kdy můžu naplánovat dál. Značím si i víkend, abych se přes týden měla na co těšit. Už jsem řekla, diář je nedatovaný, takže si data ke dnu musíš dopsat sama. Někomu to může vadit, ale já to nějak neřeším.
Když mám někde být na domluvený čas, tak si ho napíšu, když naopak něco mám udělat přes den, nikdy si čas nezapisuji. Jednoduše si píšu, co za den chci stihnout, co mám v plánu, jaké se dějí události. V neděli mám zapsaný i relax, protože ten já často vynechávám, tak si ho musím připomenout.
Pod dny jsou volné kolonky, kde jsem si napsala krátký citát. Citáty mám opravdu ráda a dávám je všude, kde jen můžu. Ve spodní části je místo na úkoly, které máš během týdne zvládnout. Jsou zadány pod písmeny A, B, C. Já si je vždy vypíšu a pak zařadím písmena do týdne. Vedle je kolonka, abys nezapomněla někomu zavolat. Poslední místo je pro tvé nápady, myšlenky, novinky, poznámky a vše, co tě napadne. Tady pro toto místo jsem našla hned několik využití. Nyní tam mám, jak bych si chtěla tento týden užít. Sepsala jsem si pod sebe: káva, tanec, čtení a WeHeartIt. Postupně si odškrtávám, co jsem už dělala, co jsem si užila. Opět tam mám krásný citát a samolepky.
Napadlo mě si tam psát třeba pitný režim, protože vím, že hodně lidí během dne zapomíná pít. Může tam být cokoliv - články, co chceš přečíst, místa, která chceš navštívit, školní rozvrh, oblíbené citáty, obrázky, vzpomínky, které nechceš zapomenout, příběhy, písničky. Záleží na fantazii.


Na konci měsíce je i shrnutí, kdy si můžeš zrekapitulovat, co se ti povedlo, co se už tolik nevyvedlo, co bys chtěla změnit a co se ti z měsíce líbilo nejvíce.


Můj poslední tip je, aby sis na plánování diáře dělala čas a dělala ho s radostí. Sepisovala si i věci, které ti dělají radost a ne pouze povinnosti. Maluj, tvoř, lep a vše, co tě napadne.
To je pro dnešní článek vše, užij si víkend! <3

You Might Also Like

0 komentářů

Děkuji za komentář