Výlety v prodlouženém víkendu // Jižní Morava, Beskydy

7/18/2021

Hezkou neděli! 😊 Sice už je to skoro dva týdny od prodlouženého víkendu, ale dřív jsem se k psaní článku nedostala. Snažím se trávit co nejvíce času venku. Taky chodím do nové práce a po celodenním koukání do počítače už na tvoření blogu nemám moc náladu. V galerii se mi nashromáždily fotky z výletů, na kterých jsem o prodlouženém víkendu byla. 

Hned v sobotu ráno jsme s Whiskeym jeli na krátký výlet za medvědem Jurou. Jedná se o turistickou hru, kdy hlavním cílem je poznat co nejvíce míst na Valašsku. Každý rok jsou vybrány jiné spoty, od rybníku přes kapličky a studánky, až po rozhledny, kde se ukrývají razítka. Na vytištěný prospekt se pak razítka sbírají. Až objedeme vše, tak prospekt dodáme na informační centrum a budeme slosováni do soutěže o různé ceny. Díky této hře jsem i já, byť na Valašsku vyrůstám, poznala spousty okolních zajímavostí.  

Vyrazili jsme do nedaleké Choryně na dřevěnou stezku vybudovanou v roce 2019. Je sice krátká, ale nádherná. Umístěna v lese mezi stromy a na konci ní sídlí nové dětské hřiště. Abychom nešli pouze krátkou trasu, tak jsme Choryni obešli celou dokola a taky jsme skvěle zmokli. Nicméně razítko jsme získali a k tomu se hezky prošli.

Další den byl v plánu Satinský vodopád a Medvědí skála pod Lysou horou. V Ostravici jsme se vydali po žluté Medvědí stezce a po hezké cestičce v lese dorazili ke skále s krásným výhledem. Vyšlo nám počasí, dokonce turistů moc nebylo, takže to byla klidná a příjemná 10 kilometrů dlouhá procházka. 

Při pokračování po žluté jsme se dostali k cíli – k vodopádu. Upřímně mě moc nezaujal. Možná jsem rozmlsaná ze Slovinska a jiných vodopádů u nás, ale nějak mě neohromil. Okolo vodopádu (i v něm) už bylo i více lidí, možná i proto jsem nebyla tolik nadšená. 

Na výlety a túry si zapínám aplikaci Strava, abych zhruba věděla, kolik daný terén sčítá kilometrů. Pořád sbírám medaile za stanovený měsíční cíl, jak už jsem se zmínila v dřívějším článku. Je to super motivace. Pokud se nemůžeš donutit na procházky, tak zkus tohle. 😊







V pondělí jsem se poprvé podívala do Lednicko-Valtického areálu. Tisíckrát jsme jeli kolem, ale nikdy nezastavili. Nemohla jsem uvěřit, jak je zámek v Lednici nádherný. A taky přelidněný. Tolik lidí pohromadě už jsem dlouho neviděla. :D Udělali jsme si procházku kolem celého parku, šli na oběd a mířili do Mikulova na Svatý kopeček. Od náměstí z Mikulova se jde hezkou, asi kilometr a půl dlouhou, kamenitou cestičkou. Na samém vrcholu se nachází kaple, lom a výhled na Mikulov. :) 








Na Instagram jsem dávala reels jak ze Svatého kopečku, tak z Lednice. V komentářích mi určitě dej vědět, kde jsi naposledy byla na výletě, ať načerpám inspiraci. :) 

You Might Also Like

14 komentářů

  1. Krásné fotky :)! V Lednici jsem byla asi před 10 lety, také se mi tam moc líbilo. Určitě se tam chci znovu podívat. V Mikulově jsem byla asi 2x nebo 3x, je to krásné město <3 na Svatém kopečku jsem ale nebyla, hodlám se tam podívat. :)
    Leník

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Svatý kopeček je moc hezký, určitě se vyplatí si tam zajet.. :)

      Vymazat
  2. Krásné, to léto má prostě svoje kouzlo!
    Já jsem naposledy byla v královských botanických zahradách v Kew, to jsem si moc užila, hned bych jela znovu, jinak je to letos bída, buď je ošklivo a prší, nebo jsou zase šílená vedra, anebo jsme v izolaci... Snad ještě bude čas navštívit nějaké nové místo.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jejda, to je mi líto.. snad ještě nějaký výlet stihneš. :( Na zahrady jsem se dívala alespoň na Google a jako koukám, jaká je to nádhera. :)

      Vymazat
  3. Tak to sú naozaj nádherné fotky! :)

    Petra z FRENCHSTYLE | Sleduj ma aj na Instagrame

    OdpovědětVymazat
  4. Krásné fotky!! Miluju vyhlídky.. a Mikulov a Lednice, tam je to nádherné. :))

    OdpovědětVymazat
  5. Výletů není nikdy dost, zvláště v létě! :) Krásné fotky, už se těším, až zase také někam vyrazím. :)

    OdpovědětVymazat
  6. Krásny výlet. Kiež by som mohla aj ja niekam ísť konečne.

    AKO NA GÉLOVÉ NECHTY U SEBA DOMA

    OdpovědětVymazat
  7. Krásné fotky, Lednici mám moc ráda, je to tam krásné :)

    SmileThess

    OdpovědětVymazat
  8. Já jsem taky rozmlsaná většími vodopády, ale tento se mi líbí :) Chtěli jsme na něj na jaře. Jinak moc pěkný článek a krásná místa.

    somethingbykate

    OdpovědětVymazat
  9. Tam to vypadá moc pěkně. Já mám jižní Moravu hodně rád už jen proto, že tam je snad v každé větší vesnici tenisové hřiště. Já a tenis, to jde prostě dohromady. Klidně strávím dvě hodiny nad tím, jak vybrat ideální míček na tenis a mám to prostě rád. Takže když jedu na dovolenou, tak jedině s tenisovou raketou. ;-)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentář