Home office na jedničku!

11/24/2020

Tři články nazpět jsem sepisovala tipy a rady, jak si vydělat z pohodlí domova pomocí počítače. Hned u psaní mě napadl námět na další článek, co se týká home office a to, jak se z toho nezbláznit. V kuchyni nepořádek, koš přetéká nevyžehleným prádlem a pracovních povinností neubývá. Jak tedy efektivně pracovat z domu, aniž by Tě z toho kleplo? 

Více než rok a půl mám praxi s vyděláváním peněz z domova, teď do toho studuji kombinovanou formou, takže opět z domova. Od března do června jsem byla pouze doma na home school. Poslední dobou velice oceňuji, že nemám pouze zaměstnání z domu, ale chodím každý den fyzicky do práce a mám možnost pohybovat se v jiném prostředí. Často se mi totiž stává, že se doma nesoustředím jenom na práci, ale do toho uklízím, tvořím a momentálně taky objednávám Vánoční dárky. :D Podělím se s tebou o tipy, které mi pomáhají koncentrovat se na jednu činnost a které mi pomáhají všechen ten chaos zvládnout. 

To-do listy

Základem veškerého fungování jsou to-do listy, aneb výčet povinností, které mě daný den čekají. Většinou si jej sepisuju večer nebo brzy ráno. Zaznamenám vše, co bych ráda stihla a začínám s tím, do čeho se mi chce nejméně nebo co je nejnáročnější, aby mi už zbývaly věci, které zvládnu lehce. Osobně preferuji rukou psané listy a škrtání na papír, který mám celý den na očích. A píšu si vše - práci, domácí práce i něco navíc, jako například procházky, odpočinek a tak. Není nic lepšího, než pocit, kdy už na konci dne nic ze seznamu nezbyde. A když ano, tak danou věci přesunu na další den. 

Zaznamenávej si 

Na úvodní fotce můžeš vidět sešit s nápisem "work". Tento zázračný sešit obsahuje úplně vše, co se týká práce. Kolik hodin za měsíc pracuji, jaký je můj měsíční příjem, co mě ještě v měsíci čeká, kdy mám dovolenou a podobně. Stejný sešit mám i na školní povinnosti. Jednoduše si vše musím psát ať na nic nemusím myslet dokola. Taky se tím trochu uklidním, protože najednou zjistím, že toho není tolik, jak se na začátku zdálo. 

Zbav se rušivých elementů

Před tím, než se ráno vrhnu na můj seznam, tak uklidím kuchyň a dám věci na své místo. Nesnesu se dívat na špinavé nádobí na lince. Vyrušuje mě to a stejně bych ho uklidila během činnosti. Takže lepší je se na rušivé předměty zaměřit ještě před začátkem pracovního dne. Mezi další časté rušivé elementy patří ještě: 
  • sociální sítě
  • zprávy, SMS
  • nepořádek 
Co určitě doporučuji, tak vypnout Wi-Fi, aby tě to nelákalo sledovat, co nového na Instagramu, jestli ti náhodou někdo nepíše a jestli máš pět životů v Candy Crush (přesně to dělávám já! :D).

Vytvoř si rutinu

Pokud pracuješ z větší části z domu, je super vytvořit si rituál týdenní, kterého se budeš držet. Od pondělí do pátku vstávat v 6:30, protáhnout se, nasnídat se, v 7 usednout za počítač a pracovat. Velmi podstatnou částí jsou také pauzy. Naplánuj si třeba pauzu na oběd, na procházku, na kontrolu sociálních sítí. Budeš se tak plně soustředit na povinnosti a těšit se na další chvilku volna. Výzkumy tvrdí, že pokud si dáváme během vykonávané činnosti pauzy, můžeme být více kreativní. 

Najdi si vhodné prostředí 

Říká se, že člověk by měl mít jedno místo na odpočinek a jiné k práci, proto bychom neměli vyřizovat maily z postele, ale od pracovního stolu. Může se ale stát, že když se zasekneš a nevíš, co dál, tak ti právě změna místa pomůže. Musím přiznat, že už jsem minimálně třikrát přesouvala stůl po bytě, abych našla to nejlepší místo. A když jde opravdu do tuhého, jdu s notebookem do kavárny (když to ještě bylo možné) a pracuji tam. 

Co by ti dál mohlo pomoci? 

  • střídat práci u počítače s pohybem 
  • mít na sebe reálné požadavky
  • odpočinout si, když cítíš, že to potřebuješ
  • vyvětrat místnost/byt 
  • organizace pracovního stolu
  • poslech hudby 
Doufám, že ti článek bude alespoň malinko nápomocný, tohle jsou tipy, které mě pomáhají při práci z domu a hodně mi pomohly, když jsem se učila na absolutorium. Měj se krásně! <3

You Might Also Like

6 komentářů

  1. Home office už mi sice skončil, ale je pravda, že tyto tipy jsem aplikovala a velmi mi pomohly! :))

    OdpovědětVymazat
  2. Přesně jak píšeš, já bych se na home Office, taky nemohla soustředit, kdyby na lince bylo nádobí, prádlo na sušáku, nevyluxovano... No, takže bych asi nejspíš musela vstávat v 5 ráno, abych všechno nejdříve uklidila a pak začít plně pracovat.. 😂 večer jsem na úklid totiž tak nějak líná. 😅 Ale super tipy jsi vypsala a je fakt, že by pomohly! 🙂❤️

    OdpovědětVymazat
  3. Tři roky na home office mi stačily a letos od února mám novou kancelář, kam musím každý den chodit. Ono to na začátku vypadalo fakt hodně lákavě. Hodně jsem se těšila. Dokonce jsem si podle rad zde vybavila i pergolu, abych mohla pracovat na zahradě. Ale po třech letech jsem si řekla dost. :)

    OdpovědětVymazat
  4. Já mám home office už skoro rok a jsem naprosto spoko :-) . Před tím jsem si platila kancelář a teď vidím, že to byly jenom vyhozené peníze. Úplně zbytečně, protože stejnou práci dokážu odvést i doma a ušetřím čas na cestě a benzín u auta. Zařídila jsem si virtuální sídlo firmy a ušetřím tak každý měsíc hodně peněz za nájem kanceláře.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentář